Het merk Bookman
Bookman creëert inspirerende zichtbaarheidsproducten met een esthetisch tintje voor fietsers, hardlopers en voetgangers die willen zien en gezien worden. Met veel aandacht voor details, kwaliteit en veiligheid heeft het ontwerp één doel: iedereen zichtbaar maken in het verkeer en ongelukken voorkomen.
“Veiligheid hoeft niet saai te zijn. We zijn op een missie om levens te redden en iedereen zichtbaar te maken in het verkeer. En om dat te bereiken zijn we van mening dat we producten moeten creëren die mensen echt graag gebruiken.“
Het verhaal van Bookman
Het verstrekken van gratis fietsverlichting voor alle studenten; dat was de eerste incarnatie van Bookman. De oprichters van Bookman, David Axelsson en Victor Kabo, ontmoetten elkaar voor het eerst tijdens hun studie industriële techniek en management aan de Universiteit van Linköping. Een wederzijdse passie voor ondernemerschap bracht hen en een paar gelijkgestemden samen.
In 2011 werden de eerste lampen van Bookman gelanceerd: kleurrijk, minimalistisch en functioneel, gericht op stadsfietsers en designliefhebbers.
In 2018 werd Bookman Bookman Urban Visibility, een weerspiegeling van de groeiende missie om ervoor te zorgen dat iedereen zichtbaar en veilig kan zijn zonder in te boeten aan stijl.