Heb je de nieuwe Chia Charge Vegan Flapjacks al geproefd?

Downhill trail running

Downhill trail running

DOWNHILL TRAIL RUNNING

Downhill rennen zit in je bovenkamer - en daarmee bedoel ik, laat het los.

Isaac Newton zei al eerder: 'Wat omhoog gaat, moet ook naar beneden komen'.

 

Hier zijn 10 tips om een ​​betere trail downhill loper/loopster  te worden:

Maar onthoud goed, dit is niet voor iedere beginner geschikt. Je zult daadwerkelijk meerdere km in je benen moeten hebben gelopen voor je dit gaat ondernemen.

Probeer de onderstaande 10 tips continue te verbeteren en je merkt vanzelf het resultaat.

 

  1. Sterkte betekent snelheid

Beensterkte is van cruciaal belang voor snelle downhill running. Een oefening die wonderen doet voor downhill running is de 1 been squat. Zie ook de link https://bell-coaching.leadpages.co/squat-e-book/, gratis.

 

  1. Doe downhill reps tijdens je training.

Vind een geleidelijke downhill heuvel en maak sprint herhalingen eromheen, zodat je een lange draaglengte gebruikt. Elke herhaling moet ongeveer een minuut zijn tot anderhalve minuut.

Ren rustig terug de heuvel op om na elke herhaling te herstellen. Afhankelijk van je niveau met downhillen begin je met vier tot zes reps en bouw het uit tot 10.

 

  1. probeer je stappen zo lang mogelijk te houden

De meest voorkomende fout van traillopers zijn te korte passen. Langere en gelijke passen geven je snelheid. Het duurt tijdje en je zult moed nodig hebben om je downhill te verbeteren, maar de voordelen zijn enorm.

 

  1. Leun naar de zwaartekracht

Vermijd achteroverleunen en remmen, je kunt je spieren hierdoor ernstig beschadigen. Het geeft een beetje meer controle in je downhill, maar je gaat lang niet zo snel.

 

  1. Vooruit c.q. ver kijken en kies de beste lijnen uit

In plaats van direct naar het terrein onder je voeten te kijken, kijk wat vooruit in wat er in twee stappen komt. Hiermee kunt je de beste keuzes maken, de kortste optie is niet altijd de snelste.

Bijvoorbeeld, het vermijden van natte rotsen maar door het gras, een misschien iets langer alternatieve route, maar wel sneller.

  1. Hou je benen gebogen

Buigen die benen

Nooit met de rechte benen naar beneden lopen. Dit kan lijden tot pijn in je knie of letsel, licht gebogen benen geven je meer sprongkracht in je stap.

  1. Je armen

Uw armen spelen een belangrijke rol als je sneller naar beneden wilt lopen. Voor evenwicht, vooral rond de hoeken, verspreid je armen naar de zijkant door gebruik te maken van een lichte windmolenactie (wapperen). Stel je eens voor dat je op een strak touw zit, wat zouden je armen doen? Probeer dit nu eens uit als je naar beneden loopt.

 

  1. Schakel je hersenen uit en verlies de controle - een beetje 😉

Trail lopers maken zich zorgen over het vallen, glijden en pijn doen, wat begrijpelijk is. Maar als je zo denkt zal je alleen maar langzamer worden. Als je een beetje als een malle naar beneden gaat lopen, worden je hersenen gedwongen om in de overdrive modus te denken, waardoor je je beslissingen snel kan beslissen over waar je naartoe moet rennen.

 

  1. vertrouw op je schoenen

Kies schoenen met het juiste loopvlak, vertrouw deze en je voeten natuurlijk. Ga dus niet een technische trail lopen op schoenen die je voor de eerste keer gebruikt.

 

  1. Aanpassen aan het terrein

Wees klaar voor alles. Gebruik je armen en benen bij het klimmen. Losse stenen zullen je d.m.v. de zolen van je schoenen naar voor laten bewegen, laat dit lekker toe en rol lekker over die steentjes.  Een natte rots is het moeilijkst te nemen- hoe minder tijd je voeten in contact zijn met natte rots, hoe beter. Blijf lichtvoetig en veerkrachtig.

 

*Bonus tip voor downhill beginners

Als je een beginnende downhill trail runner bent, negeer je al het bovenstaande. Ga wandelen en pak de zijkanten van een heuvel/berg naar beneden. Je zult nooit winnen, maar zal nog zeker een hele dag mogen genieten van het naar beneden lopen :)

Wat zoekt u?

Winkelwagen