Heb je de nieuwe Chia Charge Vegan Flapjacks al geproefd?

Pindakaas & Jelly Trail bites

Pindakaas & Jelly Trail bites

Pindakaas & Jelly Trail bites


ingrediënten:

1/4 kopje gedroogde ongezoete (blauwe/bos) bessen, 5 minuten geweekt in warm water
2 Medjool dadels, ontpit
1 kopje havermout, plus meer voor garnering
1 kopje gladde pindakaas (chiacharge pindakaas bevat ook nog eens chiazaad voor nog meer energie)



Stappen:

1 Maak de "gelei": in een keukenmachine/blender voorzien van het mes, meng de uitgelekte geweekte bessen en dadels tot een gladde pasta ontstaat.
Doe over in een kom en zet opzij.
2 Maak het pindakaasdeeg: mix de havermout in een keukenmachine met mesbevestiging tot er een meelachtig poeder ontstaat.
Voeg de pindakaas toe en mix tot er een deeg ontstaat.
3 Stel de hapjes samen: Neem ongeveer een eetlepel van het pindakaasdeeg en maak een platte cirkel in de palm van je hand.
Klodder ongeveer een kwart theelepel van de "jam" in het midden. Vouw de pindakaascirkel rond de jam en bedek hem volledig.
Rol voorzichtig om de bal glad te strijken. Doe dit met het resterende deeg en de gelei. Rol afgewerkte energiehapjes in extra havermout.
Bewaar in een luchtdichte verpakking gedurende 3 tot 5 dagen.


BLAUWE BESSEN en bosbessen zijn rijk aan vitaminen A, C, B,B1, B2, B6, E en K.
Daarnaast bevatten ze ook verschillende belangrijke mineralen als ijzer, calcium, magnesium, fosfor en kalium.
Er zijn maar weinig producten die meer antioxidanten bevatten dan blauwe bessen.
Wat betreft het verschil tussen blauwe bessen en bosbessen is dat het vitamine gehalte hoger ligt.
Alleen zijn bosbessen niet altijd verkrijgbaar.

 

Bron: Max Geerlings Axis of Energy

Wat zoekt u?

Winkelwagen