Heb je de nieuwe Chia Charge Vegan Flapjacks al geproefd?

Love it, Tell it ! de inleiding

Love it, Tell it ! de inleiding

Love it, trail it Trail goes Love it, Tell it ! Helemaal nieuw en er zullen vele onderwerpen de revue passeren. We schrijven deze blogs als ervaringsdeskundigen maar zullen hierbij ook verwijzen naar wetenschappelijk onderzoek. 

 

De voordelen van bewegen op de trails en een vele onderwerpen waar we in de toekomst veel uitgebreider bij stil zullen gaan staan.

Uithoudingsvermogen: de Kenianen kunnen het niet verkeerd gehad hebben. Afwisselende trainingen op de trails verbeteren je uithoudingsvermogen, VO2 max en lactaatdrempel. Deze zijn afhankelijk van de persoon, afstanden en het terrein waar je loopt. Wij trainen voornamelijk op de trails, rennen ook wel op de weg, doen krachtoefeningen en lopen steeds effectiever en dikwijls ook weer een stukje verder.

Traillopers bereiken meestal hun persoonlijke beoogde doel sneller dan weglopers (85% om 50%).

Sterkte: Stel je voor honderden Squats en lunches, maar niet in de sportschool. Dat is vaak wat je op de trails doet, vooral als er heuvels zijn. Zelfs als het plat is, kost het vaak veel meer kracht en gebruik je veel meer verschillende spieren om evenwicht te behouden en vooruit te lopen. Het vermogen van ons trailrunners na vele trainingsuurtjes is uiteindelijk om evenwicht en voeten te voelen in aanvulling op wat je ogen je vertellen en hier niet meer over na te hoeven denken.

Focus: als je een afstandsloper bent, met name een ultraloper, weet je dat het veel aandacht vergt om een ​​paar uur of langer op de trail te blijven focussen. Het kost veel concentratie en focus om je ogen op het spoor te houden en te kijken naar wortels, rotsen, modder en andere veranderingen op en rond de kleine paadjes.

Verscheidenheid en plezier! Het is zo fijn om gewoon maar ergens heen te lopen, waar geen auto’s zijn en waar je een met de natuur kunt worden en soms om die heerlijke runners-high te krijgen.

De risico's:

Schade: het moment dat je de focus kwijtraakt, dan val je misschien wel op je platte b.k. Dit kan eventueel resulteren in verstuikte enkels, gescheurde spieren. Doorlopen met een voornoemde verwonding kunnen dit letsel verergeren met name door het onregelmatige pad en vaak heuvelachtige terrein waarin wij lopen. Loop dan ook niet door en stop. De apotheek is er met name voor bedoeld voor als je ziek bent en niet om te spiegelen en preventief te smeren.

De weg kwijt: alleen de natuur in en zonder een kaart/navigatie lopen, is niet bijzonder slim om te doen. Zorg dat je goed voorbereid bent.

Onderkoeling: als er plotseling een storm opkomt kan de temperatuur zomaar enorm dalen.

Uitdroging: je lichaam heeft 6 tot 8 gram water nodig voor elke 20 minuten trailen. Zorg dat je bloedsuikerspiegel en de leverglycogeengehaltes hoog genoeg zijn om je energie te blijven geven en om door te kunnen blijven lopen.

Vermindering van de risico's:

Juist schoeisel: Als je trail schoenen op zijn koop dan nieuwe. Veel fabrikanten maken trail schoenen die de eigenschappen hebben die nodig zijn voor het trailen, ga naar een juiste winkel. De tractie van trail schoenen op de diverse ondergronden maakt ze van onschatbare waarde.

Afstand: begin eens met een korte afstand en bouw dit langszaam uit. Laat je spierweefsel langzaam wennen en sterker worden.

Hill technieken:

Uphill: neem korte snelle stappen (baby stappen) alsof je een fiets in een zeer lage versnelling rijdt. Gebruik je armen en loop met een rechte rug. Concentreer op het ontspannen van je bovenlichaam en houd je schouders omlaag.

Downhill: ga ervoor 😉 ! Verleng je pas om van de heuvels te profiteren. Land op de ballen van je voeten met je knieën gebogen. Zwaai je armen.

Tot slot:

Al deze voornoemde onderwerpen en nog veel meer andere trail running gerelateerde onderwerpen zullen we proberen op een leesbare en bruikbare manier over te gaan bloggen. Doel is om samen op een zo leuk mogelijke en meest effectieve manier van onze hobby te kunnen genieten, te leren en te verbeteren.

#loveittrailit

Wat zoekt u?

Winkelwagen