Heb je de nieuwe Chia Charge Vegan Flapjacks al geproefd?

Race planning

Race planning

RACE PLANNING

 

  1. Werk achteruit. Wat je grootste doel ook is - schrijf de datum in je dagboek/agenda en werk vanaf dat punt terug. Dat is je uiteindelijke doel voor het jaar en de race waarvoor je wilt pieken. Al je andere races moeten op dat doel gericht zijn, dus kom niet in de verleiding om de week ervoor iets te plannen - hoe opwindend de race ook klinkt!
  2. Vraag de experts. Er zijn zoveel hardloopcoaches dat het moeilijk kan zijn om te kiezen waar je je advies wilt inwinnen. Maar vraag het aan je medelopers en vaak wijzen ze je in de goede richting. Online coaching, we weten uit de eerste hand hoeveel verschil het maakt om dat beetje begeleiding bij het plannen te hebben. Maar als online coaching niets voor jou is - kijk eens bij je plaatselijke hardloopclub - zullen ze ongetwijfeld andere hardlopers hebben die zich voorbereiden op dezelfde evenementen.
  3. Houd je aan je langetermijnvisie en plan races die je uiteindelijke doel ten goede komen met voldoende herstel ertussen. Kwaliteit boven kwantiteit. Plan je laatste zware intervalsessies ruim voor de race dag in. Je wilt niet dat al je beste loopjes in je training worden gedaan! Word geen koning of koningin van de trainingen. Bewaar je benen om te racen.
  4. Persoonlijk houd ik ervan om een ​​trainingsdagboek (loggen) bij te houden. Het is zo gemakkelijk om mijn belangrijkste races te noteren en de voorgaande weken te plannen. Sommige hardlopers willen alles graag online hebben - Training Peaks of Polar Flow zijn beide geweldige kalenderopties om je programma in te plannen. Het is ook goed om te zien hoe de training elke week vorm krijgt en om te leren van eerdere fouten.
  5. Stem af. Het laatste wat je wilt, is op de race dag verschijnen met een roestig en stram gevoel. Het is dus cruciaal om wat kortere, snellere races in je schema op te nemen. Alle lopers zouden ongeveer 4-6 weken voor een marathon en 3-5 weken voor hun kortere racedoelen racen. Het geeft je de kans om het tempo te oefenen en ook kun je hierin je eten en drinken testen voor langere (ultra) trails.

Wat zoekt u?

Winkelwagen